Címünk info@emilygarden.hu Telefon +36 70 529 2800

Általános Szerződési Feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) a  Emily Plant Kft. (cégjegyzékszáma: 02-09-088724, székhelye: 7900 Szigetvár, Horizont út 24, adószáma: 32708453-2-02), mint szolgáltató (a továbbiakban: „Szolgáltató”) által üzemeltetett emilygarden.hu internetes oldalon található webáruházban (a továbbiakban: „Webáruház”) megtalálható árucikkek adásvételére vonatkozó általános szerződési feltételeket tartalmazzák, a fogyasztó (a továbbiakban: „Vevő”) és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben foglaltaknak megfelelően (a továbbiakban: „Webshop Rendelet”).

A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat, így különösen a Webáruházban megtalálható árucikkek online webshopon keresztül történő értékesítést (a továbbiakban: „Szolgáltatás”) kizárólag jelen ÁSZF elfogadásával egyidejűleg lehet igénybe venni. Kérjük, hogy a dokumentumot figyelmesen olvassa el és csak akkor vegye igénybe Szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért és azokat magára nézve kötelező érvényűnek elfogadja.

Jelen ÁSZF kizárólag elektronikus formában érhető el, (nem minősül írásba foglalt szerződésnek), elfogadása a Webáruház megfelelő párbeszédpaneljén, illetve ráutaló magatartással, azaz a Szolgáltatás igénybe vételével történik.

Jelen ÁSZF 2025. január 13. napjától hatályos.

A Szolgáltatás igénybe vételének feltételeire a Szolgáltatás igénybe vételének napján hatályos ÁSZF vonatkozik.

 

1. Szolgáltató meghatározása és elérhetőségei

A jelen ÁSZF értelmében a Szolgáltató adatai:

A Szolgáltató neve: Emily Plant Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövidített neve: Emily Plant Kft.
A Szolgáltató székhelye és postai címe:  7900 Szigetvár, Horizont út 24.
A Szolgáltató telephelye / Ügyfélszolgálat: 7900 Szigetvár, Horizont út 24.
A Szolgáltató elektronikus elérhetősége: info@emilygarden.hu
Cégjegyzékszáma: 02-09-088724
Adószáma: 32708453-2-02
Telefonszámai: +36 70 529 2800
Telefonos ügyfélszolgálat: hétfő-péntek 9:00 - 17:00, szombat-vasárnap: ZÁRVA
A Webáruház nyitva tartása: folyamatos

A tárhely-szolgáltató adatai:
Cégnév: Rackforest Zrt.
Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 11. 5. em. B05001.
Adószám: 32056842-2-41
Cégjegyzékszám: 01-10-142004
Telefon: +36 1 211 0044
E-mail cím: info@rackforest.hu

 

2. Alapvető rendelkezések

2.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint a jelen ÁSZF értelmezésére a mindenkor hatályos és vonatkozó magyar jogszabályok irányadók, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.), az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Ektv.), valamint a Webshop Rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

2.2. A jelen ÁSZF a címében megjelölt naptár szerinti nap 00:00 órájától hatályos, az adott időponttól igénybe vett Szolgáltatásokra, ahol igénybevétel időpontja alatt a Szolgáltatás igénybe vételéhez szükséges, a Vevő részéről a Szolgáltató felé elektronikus úton – a Webáruházon keresztül – megtett megrendelés értendő. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot az ÁSZF módosítására, azonban az új ÁSZF csak a hatályba lépése után igénybe vett Szolgáltatásokra érvényes.

2.3. A Webáruház a Szolgáltató szellemi terméke, és mint ilyen a Szolgáltató tulajdonát képezi. A Webáruház forráskódjának, megjelenésének (beleértve a Szolgáltató logóját, valamint a Szolgáltató által kínált termékek képét, leírását és a beszállítók, valamint az üzleti partnerek logóját), árukínálatának, bármely funkciójának vagy alkalmazott megoldásának az engedély nélküli másolása, vagy leutánzása szerzői jogot sért és a Szolgáltató javára vagyoni igényt keletkeztet. Ide érthető a Webáruházon történő engedély nélküli reklám elhelyezés és a Webáruház Szolgáltató engedélye nélküli megváltoztatást („feltörése”) is.

2.4. A Szolgáltató fenntartja magának a jogot az ügyfélszolgálat nyitvatartási idejének előzetes figyelmeztetés nélküli megváltoztatására, a szolgáltatás szüneteltetésére vagy beszüntetésére azzal, hogy a már leadott rendelések esetén a rendelt termékeket még kiszállítja, vagy a vételárat visszatéríti.

2.5. A Szolgáltató által végzett adatkezelésre az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezései, valamint az Ektv. ezen tárgyú rendelkezései az irányadók. A Szolgáltató személyes adatot kizárólag az érintett hozzájárulásával, és az adatvédelmi szabályok maradéktalan betartásával kezel. A Webáruház adatkezelési tájékoztatója az alábbi linken érhető el:

Adatvédelmi tájékoztató

2.6. Az adatkezeléssel érintett a Szolgáltató adatkezelésével kapcsolatos panaszával vagy észrevételével (amennyiben valakinek a személyes adatait annak hozzájárulása nélkül rögzítik a Szolgáltató adatbázisában) elsősorban a Szolgáltatóhoz köteles fordulni, a fent megadott elérhetőségeken. Az eljárás részleteit a Szolgáltató fenti linken található adatkezelési tájékoztatója tartalmazza.

 

3. Megvásárolható termékek

3.1. A szerződés szerinti termékek lényeges tulajdonságainak meghatározása

A Webáruházban a Szolgáltató dísznövényeket, évelő növényeket, és kertészeti kiegészítőket kínál megvásárlásra, melyeket a Vevő a Webáruház a termékkategóriákra kattintva tekinthet meg. A Vevő a megvásárolni kívánt termék részletes jellemzőit, tulajdonságait, a kategória kiválasztását követően az adott termék nevére történő kattintással megnyíló termékoldalon tekintheti meg. A termékeket ábrázoló kicsinyített képre kattintva az adott kép nagyítása érhető el, azonban a Szolgáltató felhívja a Vevő figyelmét, hogy némelyik termék esetében a megjelenített tartalom csupán illusztráció, melyet a Szolgáltató külön az érintett termékeknél a kép alá elhelyezett „a kép illusztráció” felirattal jelöl.
Amennyiben a Vevő részéről a termékinformáció Webáruházban található megismerését követően további kérdés merülne fel, úgy azt felteheti a Szolgáltató felé elektronikusan, vagy az ÁSZF 1. pontjában megjelölt elérhetőségek bármelyikén az ügyfélszolgálat nyitvatartási idejében. A Szolgáltató az ilyen irányú elektronikus megkeresésekre 24 órán belül köteles választ adni.

3.2. A szerződés szerinti termékek vételára

3.2.1. A Webáruházban feltüntetett vételár tartalmi elemei

A Vevő az általa kiválasztott termék vételárát minden esetben az adott termék nevére történő kattintással megnyíló oldalon találja. A Szolgáltató a Webáruházban valamennyi termék esetében feltünteti a termék nettó és bruttó árát is, amely magyar forintban (HUF) értendő. A Szolgáltató az adott termékért járó ellenszolgáltatás adóval megnövelt teljes (fizetendő) összegét megvastagított mérettel jelöli, azonban ez az ár a megrendelés szállításának Vevő általi megválasztásától függően változhat, ugyanis az ár nem tartalmazza a Vevő által választott szállítási mód kikalkulált összegét. Erről bővebb információt jelen ÁSZF 6.3. pontja tartalmaz.

A Szolgáltató minden esetben feltünteti az adott termék elérhetőségére vonatkozó információt, amelyek az alábbiak lehetnek:

  • Készleten
  • Rendelhető
  • Érkezőben
  • Előrendelhető
  • Jelenleg nem elérhető

A Szolgáltató kiemeli, hogy a Webáruházból megrendelhető termékek vonatkozásában az árváltozás jogát fenntartja, mivel egyes termékek jellegéből adódóan nem lehet előre ésszerűen kiszámítani a Szolgáltató oldalán az adott termék beszerzésével összefüggésben felmerülő további költségeket. Ennek megfelelően a Vevő megrendelését követően a végleges bruttó ár eltérhet a Webáruházban feltüntetett ártól, amely esetben a jelen ÁSZF 5.2.2. pontjában foglaltakat kell alkalmazni és ez azt eredményezi, hogy a megrendelt termék végső, fizetendő árának a Szolgáltató által a Vevő részére a megrendelést követően megküldött Megrendelés Módosításban feltüntetett árat kell tekinteni.

3.2.2. Az árváltozást követő eljárás

Amennyiben a Vevő megrendelését követően a kiválasztott termék Webáruházban feltüntetett ára a 3.2.1. pontban leírt ok miatt megváltozna, úgy a Vevő az alábbi lehetőségek közül választhat.

  • amennyiben a Vevő a megváltozott ár mellett továbbra is igényt tart az adott termékre, úgy a Megrendelés Módosítás Vevő részére történő megküldésétől számított 3 napon belül köteles még egyszer írásban megerősíteni a megrendelését a Megrendelés Módosításban foglalt „ELFOGADOM A MÓDOSÍTÁSOKAT” gomb megnyomásával, vagy
  • amennyiben a Vevő a megváltozott ár mellett nem tart igényt az adott termékre, úgy a Megrendelés Módosítás Vevő részére történő megküldésétől számított 14 napon belül a Szolgáltató részére elektronikusan eljuttatott jognyilatkozatával elállhat a szerződéstől.

Amennyiben a Vevő a Megrendelés Módosításban foglalt „ELFOGADOM A MÓDOSÍTÁSOKAT” gombbal elfogadja a módosult feltételeket és az abban foglalt vételárat megfizeti a Szolgáltató részére, úgy ebben az esetben ezen ráutaló magatartással a Vevő kinyilvánítja azon szándékát, hogy a megváltozott vételárat elfogadja, s eként a felek között a szerződés létrejöttnek tekintendő.

Amennyiben a Vevő a megváltozott ár feltüntetését tartalmazó Megrendelés Módosításrészére történő megküldésétől számított 15. napig a fentiek szerint egyáltalán nem nyilatkozik, úgy azt a Szolgáltató elállásként értékeli és a Vevő írásbeli tájékoztatása mellett intézkedik a megrendelés törléséről, valamint az esetleges Vevő általi fizetés visszatérítéséről.

3.2.3. Nyilvánvalóan hibás ár

Nyilvánvalóan hibás ár feltüntetése esetén a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, a Szolgáltató felajánlhatja a Vevőnek a termék valós, bruttó áron történő értékesítését, amelynek ismeretében a Vevő választása szerint – elektronikus úton írásban – elfogadja az ajánlatot, vagy elállhat a szerződéstől. Nyilvánvalóan hibás árnak minősül különösen, de nem kizárólagosan:

  • nyilvánvalóan téves, irreális ár, ami az érintett termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltér;
  • nyilvánvalóan szám- vagy számítási hiba, vagy más hasonló elírás folytán feltüntetett ár;
  • esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os ár;
  • egyéb feltűnő értékaránytalanságot mutató ár.

 

4. Rendelés menete

4.1. A rendelés általános leírása

A Vevő az emilygarden.hu  oldalon elérhető Webáruházban megtekintheti és kiválaszthatja a megvásárolni kívánt termékeket anélkül, hogy egyidejűleg regisztrálnia kelljen az oldalra. Természetesen a Vevő választása szerint dönthet úgy is, hogy vásárlását a Webáruházba történő bejelentkezését követően bonyolítja le, azonban ezt már csak a regisztrálást követően teheti meg. A Vevő az általa kiválasztott termékeket a kosárba helyezéssel készíti elő a vásárlásra, majd a kosár tartalmát képező termékeket a virtuális kasszánál fizetheti ki és vásárolhatja meg az alábbi módon.

4.2. A rendelés technikai lépéseinek bemutatása

4.2.1. A megvásárolni kívánt termék kiválasztása

A Vevő által a megvásárolni kívánt termék kiválasztása a Webáruház bal oldali paneljén megtalálható termékkategóriák legördítésével történik. Amennyiben a Vevő kiválasztotta a számára megfelelő terméket, úgy annak a virtuális kosárba helyezése "KOSÁRBA" gomb megnyomásával történik. Fontos, hogy amennyiben a kosárba helyezés a kategóriák kiválasztását követően megjelenő oldalon történik, úgy ebben az esetben az adott termékből automatikusan csak egy 1 darab kerül a kosárba, amelyet később a Vevő tetszőlegesen módosíthat a 4.2.2. pontban írtaknak megfelelően. A "KOSÁRBA" gomb megnyomásával egy felugró panel jelenik meg, amely visszaigazolja, hogy az adott termék elhelyezése megtörtént, amely panel a "RENDBEN" gomb megnyomásával bezárható, és a Vevő választása szerint tovább folytathatja a vásárlást az itt leírtaknak megfelelően, vagy dönthet úgy, hogy véglegesíti a megrendelését az alábbiak szerint.

4.2.2. A vásárlás véglegesítése

Amennyiben a Vevő a vásárlás befejezése és a kiválasztott termék(ek) megrendelés mellett döntött, úgy a Webáruház jobb felső sarkában található "KOSÁR" ikon vagy felirat megnyomásával megjeleníthető a kosár tartalma. Amennyiben az így megjelent adatok áttekintése után azokat a Vevő helyesnek értékeli, úgy a "MEGRENDELÉS" gombra kattintva elindíthatja a megrendelés folyamatát, és a megjelenő oldalon kiválaszthatja, hogy azt

  • regisztráció nélkül a "Gyors vásárlás - Regisztráció nélkül adom le a megrendelést" gomb megnyomásával, (lásd 4.2.4.)
  • regisztrációval az "Új vásárló vagyok - Regisztráció után folytatom a rendelést" gomb megnyomásával, (lásd 4.2.3.)
  • avagy már regisztrált vásárlóként a "Visszatérő vásárló vagyok - Belépek és folytatom a megrendelést" gomb megnyomásával (lásd 4.2.5.)

kívánja megtenni.

4.2.3. Új regisztrációval történő vásárlás menete

A fentiekben jelzetteknek megfelelően a vásárlásnak nem feltétele a regisztráció, ugyanakkor a Vevő választása szerint ezt megteheti a „Új vásárló vagyok - Regisztráció után folytatom a rendelést” gomb megnyomásával. Ezt követően a megjelenő adatlapon szereplő csillaggal jelölt kötelező mezők kitöltését követően az „Elolvastam és elfogadom az Általános Szerződési Feltételeket és az Adatkezelési Tájékoztatót” gomb megnyomását követően a "REGISZTRÁCIÓ" gomb megnyomásával indíthatja el adatainak rögzítését a rendszerben.

Kiemelendő, hogy az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató megismerése és elfogadása előfeltétele a regisztrációnak, valamint a rendelés leadásának, mivel a Webáruházat csak az használhatja, aki ezen okiratok tartalmát megismerte. A Szolgáltató elkötelezett amellett, hogy a vásárlói köre tisztában legyen a Webáruházban történő vásárlást követően létrejött szerződéses kapcsolat természetével, így mind a Vevő és a Szolgáltató közös érdeke ezen iratok tartalmának megismerése, és a fentiek szerinti elfogadása és kinyilvánítása a Szolgáltató felé még a szerződéses kapcsolat létrejöttét megelőzően.

Amennyiben a Vásárló a Webáruházben a fent leírtak szerint regisztrál, úgy azzal a Vásárló kijelenti, hogy az ÁSZF-ben, valamint az Adatkezelési Tájékoztatóban levő felhasználási feltételeket megértette, azokat tudomásul vette, és a Webáruház használatának feltételeit elfogadja, az adatkezelés leírt módjához hozzájárul.

A Vevő a regisztrációt követően áttekintheti a különböző fizetési módokat, valamint az azokhoz rendelt szállítási lehetőségeket, és a számára legmegfelelőbbet a mellette lévő rádiógomb megnyomásával választhatja ki. (A fizetési és szállítási módokat lásd részletesen az ÁSZF 6. pontjában) Amennyiben a Vevő megjegyzést kíván hagyni a rendelése kapcsán, azt a „Megjegyzés a megrendeléshez” mező kitöltésével teheti meg. Ezt követően amennyiben a Vevő a személyes / szállítási adataiban, illetve a kiválasztott termék mennyiségének, megnevezésének adataiban áttekintést követően hibát nem talál, úgy a "MEGRENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSE" gomb megnyomásával befejezheti a vásárlás folyamatát.

Amennyiben a Vevő több alkalommal kíván a Webáruházban vásárolni, mindenképpen érdemes a regisztrációt elvégezni, hiszen az adatait a rendszer az első vásárlást követően megjegyzi, így azt a megrendeléseknél nem kell ismételten kitölteni, valamint a Vevő a felhasználói fiókjában át tudja tekinteni a korábbi rendeléseit, valamint az aktuális rendelésének státuszáról is információt szerezhet annak nyomon követésével.

4.2.4. Vásárlás regisztráció nélkül

A fentiekben is említett előnye a Webáruháznak, hogy azok számára is elérhetővé teszi a vásárlást, akik nem kívánnak valamennyi virtuális üzletben regisztrálni, csak egy általuk kiválasztott terméket kívánnak megrendelni. Ezen Vevő(k) a Webáruházban a termék 4.2.1. pontban részletezett módon történő kiválasztását követően a "Gyors vásárlás - Regisztráció nélkül adom le a megrendelést" gomb megnyomásával kezdheti meg a vásárlási folyamatot. Ezt követően jelenik meg az a megrendelés összesítést tartalmazó aloldal, amelyen szükséges kitölteni a számlázási, valamint szállítási adatokat. Ezen adatok közül a csillaggal jelöltek kötelezően kitöltendők a számla kiállításához, valamint a szállítás megfelelő teljesítéséhez.

A Vevő ezt követően ezen esetben is áttekintheti a különböző fizetési módokat, valamint az azokhoz rendelt szállítási lehetőségeket, és a számára legmegfelelőbbet a mellette lévő rádiógomb megnyomásával választhatja ki. (A fizetési és szállítási módokat lásd részletesen az ÁSZF 6. pontjában) Amennyiben a Vevő megjegyzést kíván hagyni a rendelése kapcsán, azt a „Megjegyzés a Megrendeléshez” mező kitöltésével teheti meg. Ezt követően amennyiben a Vevő az személyes / szállítási adataiban, illetve a kiválasztott termék mennyiségének, megnevezésének adataiban áttekintést követően hibát nem talál, úgy az ÁSZF megismerésére vonatkozó mező kipipálását követően a "MEGRENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSE" gomb megnyomásával befejezheti a vásárlás folyamatát.

Kiemelendő, hogy az Általános Szerződési Feltételek elolvasása és erre tekintettel a megrendelés összesítésére vonatkozó oldalon a megfelelő jelölő négyzet kipipálása azon Vevők számára is kötelező, akik a vásárlásaikat regisztráció nélkül a fent leírtak szerint bonyolítják le. Amennyiben az ÁSZF megismerését tanúsító négyzet bejelölése nem történik meg, úgy az adott Vevő nem tudja a megrendelését véglegesíteni és elküldeni a Szolgáltató részére.

4.2.5. Vásárlás regisztrált vásárlóként

Amennyiben a Webáruház szolgáltatásait már regisztrált Vevők veszik igénybe, úgy ezen vásárlók elérhetik saját felhasználói fiókjukat a weboldal jobb felső sarkában található „Bejelentkezés” feliratra kattintva, vagy az adott megvásárlásra szánt termék 4.2.1. pontban részletezett módon történő kiválasztását követően a „Visszatérő vásárló vagyok - Belépek és folytatom a megrendelést” gomb megnyomásával. Mindkét esetben a megjelenő felugró ablak üres mezőinek kitöltésével – a felhasználó e-mail címének és jelszavának megadásával – folytatható a vásárlás / megrendelési folyamat.

Ezt követően jelenik meg az összesítést tartalmazó aloldal, mely oldalon a regisztrált Vevő számlázási adatait automatikusan kitölti a rendszer a Vevő regisztráció során megadott adataival, amelyet szükség esetén a "SZERKESZTÉS" gomb megnyomásával a Vevő módosíthat.

A Vevő ezt követően áttekintheti a különböző fizetési módokat, valamint az azokhoz rendelt szállítási lehetőségeket, és a számára legmegfelelőbbet a mellette lévő rádiógomb megnyomásával választhatja ki. (A fizetési és szállítási módokat lásd részletesen az ÁSZF 6. pontjában) Amennyiben a Vevő megjegyzést kíván hagyni a rendelése kapcsán, azt a „Megjegyzés a megrendeléshez” mező kitöltésével teheti meg. Ezt követően amennyiben a Vevő az személyes / szállítási adataiban, illetve a kiválasztott termék mennyiségének, megnevezésének adataiban áttekintést követően hibát nem talál, úgy a "MEGRENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSE" gomb megnyomásával befejezheti a vásárlás folyamatát.

4.3. Adatbeviteli hibák javítása

A Vevőnek a termék megvásárlására irányuló szerződéses nyilatkozatának elküldését - "MEGRENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSE" gomb megnyomását – megelőzően lehetősége van az esetleges adatbeviteli hibák felismerésére és orvoslására.

A Vevő amennyiben a vásárlás befejezése következtében a „KOSÁR” gombra kattint, a megjelenő "Kosár tartalma" elnevezésű oldalon egy szerkeszthető táblázatot talál, ahol módosítani tudja a megrendelendő termék mennyiségét vagy törölheti az adott sorban lévő terméket a kosárból a "TÖRLÉS" gomb megnyomásával. Amennyiben a mennyiséget kívánja módosítani, úgy a "Mennyiség" elnevezésű oszlopban található mezőben a Vevő meg tudja adni az adott számot, amelynek rendszerben történő rögzítéséhez szükséges a módosítás a "FRISSÍTÉS" gomb megnyomásával történő véglegesítése. Fontos, hogy a Vevő ezt követően a "MEGRENDELÉS" gombra történő kattintással a megrendelés összesítését tartalmazó aloldalon már nem tudja javítani az adatbeviteli hibákat, így ezen oldal figyelmes áttekintése a Vevő felelőssége.

A Szolgáltató a fentieken túlmenően lehetőséget biztosít arra, hogy a Vevő a megrendelést követően, a Számla kiállításáig jelezze a Szolgáltató felé a visszaigazoló levélben található elektronikus elérhetőségen, amennyiben a visszaigazoló levélben szereplő adatok bármelyikében hibát észlel.

Amennyiben a Számla a Vevő részére történő kiállításáig a Vevő az esetleges adatbeviteli hibákat nem orvosolja a fentiek szerint, úgy ezt követően a Vevő már csak a jogszabályban meghatározott elállási jogát gyakorolhatja. (bővebben lásd: ÁSZF 7. pont).

 

5. A megrendelés feldolgozása és teljesítés

5.1. A Szolgáltató visszaigazolása a rendelésről

A Vevő a 4. pontban leírt módok alkalmazásával a „MEGRENDELÉS VÉGLEGESÍTÉSE” gomb megnyomásával az adott általa kiválasztott termék megvásárlására irányuló szerződés megkötésére irányuló szándékát egyértelműen kifejező és a lényeges kérdésekre kiterjedő jognyilatkozatot tesz, amely így a Vevő oldalán fizetési kötelezettséggel járó ajánlati kötöttséget eredményez. Ezt követően a Vevő késedelem nélkül, egy automatikusan generált „Megrendelés rögzítve” elnevezésű e-mail üzenetet kap a megadott / regisztrált e-mail címére, amely a Szolgáltató részére elküldött megrendelésének részleteit tartalmazza (megrendelés azonosító, dátum, kiválasztott fizetési és szállítási mód, számlázási, szállítási adatok, kiválasztott termék megnevezése, mennyisége, nettó, bruttó ára, szállítási költség kalkulált ára, valamint a fizetendő végösszeg).

Ezen megrendelés rögzítésének Vevőhöz történő megküldése tanúsítja, hogy a vevői ajánlat a Szolgáltató informatikai rendszerére megérkezett, azonban kiemelendő, hogy az nem jelenti automatikusan a Vevő ajánlatának Szolgáltató részéről történő elfogadását, így a felek közötti szerződés létrejöttét. Amennyiben ezen megrendelést rögzítő üzenet a Vevő megrendelésének elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg a szolgáltatást igénybe vevőhöz, úgy a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól. A megrendelés, illetve annak rögzítése akkor tekinthető a Szolgáltatóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.

A Vevőnek ezen visszaigazolás részletes áttekintésével ismételten lehetősége nyílik arra, hogy meggyőződjön arról, hogy a szándékának megfelelő mennyiségű és minőségű terméket, valamint a kívánt fizetési / szállítási módot választotta. Abban a nem várt esetben, ha a Vevő bármilyen hibát vél felfedezni a visszaigazolás és a vásárlási szándéka közt, a tájékoztatásnak megfelelően lehetősége van ezt a Szolgáltatóval közölni az info@emilygarden.hu címen.

5.2. A szerződés létrejötte

5.2.1. A szerződés létrejötte készleten lévő áruk esetén

Amennyiben a Vevő ajánlatának megfelelő termék az ajánlatban feltüntetett adatokkal a Szolgáltató raktárában rendelkezésre áll, úgy a szerződés a Vevő ajánlatának Szolgáltató részéről történő írásbeli elfogadásával jön létre, amely az adott vevői megrendelésre vonatkozóan a Vevő részére megküldött „Megrendelés visszaigazolása” e-mail megküldésében nyilvánul meg. Ezen "megrendelés visszaigazolás" tartalmazza az alábbi adatokat:

  • megrendelés azonosító,
  • dátum,
  • kiválasztott fizetési és szállítási mód,
  • számlázási, szállítási adatok,
  • a kiválasztott termék megnevezése, mennyisége,
  • a kiválasztott termék nettó, bruttó ára, szállítási költség kalkulált ára.

5.2.2.  A szerződés létrejötte beszerzendő és megváltozott tulajdonságú termékek esetén

Amennyiben a Szolgáltató a Vevő által véglegesített megrendelésben feltüntetettektől lényeges kérdésekben eltérő tulajdonságú termék szolgáltatásával tudná csak a megrendelést teljesíteni, úgy erről a Vevőt a Szolgáltató haladéktalanul, rövid úton (telefonon vagy e-mail formájában) tájékoztatja, amely így a Szolgáltató részéről új ajánlatnak minősül. Ilyen lényeges kérdésnek minősül különösen, de nem kizárólagosan a termék ára, mennyisége, tulajdonsága (forma, szín) lényeges megváltozása, a feltüntetett várható szállítási határidő 15 munkanapnál hosszabb teljesítése stb. Ebben az esetben a szerződés mindaddig nem jön létre a felek között, amíg a Vevő ezen új ajánlatban foglalt termékre vonatkozó vásárlási szándékát az ajánlattétel módjához igazodóan telefonos megkeresés esetén szóban, míg e-mail útján történő megkeresés esetén írásban meg nem erősíti.

A Szolgáltató az így létrejött szerződésről, annak valamennyi lényeges eleméről a Vevőt egy „Megrendelés módosítás” elnevezésű e-mail megküldése formájában tájékoztatja, amely teljeskörűen tartalmazza a felek szóbeli / írásbeli megállapodását. Amennyiben a levélben foglaltak megfelelően tartalmazzák a felek megállapodását, úgy a Vevő vásárlási szándékát az „ELFOGADOM A MÓDOSÍTÁSOKAT” gomb megnyomásával erősítheti meg a Szolgáltató felé, amelyet követően a Szolgáltató oldaláról megkezdődik a szerződés teljesítése. 

A fentiek szerint a Vevő és a Szolgáltató között létrejött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, így azokat a Szolgáltató nem iktatja, amely automatikusan vonja maga után azon következményt, hogy az utóbb nem hozzáférhető.

Amennyiben a "Megrendelés rögzítve / Megrendelés visszaigazolása / Megrendelés módosítása", illetve egyéb, a megrendelés státuszát érintő tájékoztató levél azért nem érkezik meg a Vevőhöz, mert a megrendeléskor rossz e-mail címet adott meg, úgy azért a Szolgáltatót felelősség nem terheli.

5.3. A szerződés létrejötte

A Vevő részére a szerződéskötést követően megkezdődik a megrendelés feldolgozása, amely az ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje alatt folyamatos (lásd. ÁSZF 1. pont). Az általános teljesítési határidő a szerződés létrejöttétől számított 15 munkanap amennyiben a kiválasztott termék a Szolgáltató készletén elérhető. Amennyiben a terméket külső beszállítótól kell beszerezni, úgy az meghosszabbodik azzal az időtartammal, amennyi időt a beszerzés vesz igénybe. Ebben az esetben a várható teljesítésről a Szolgáltató haladéktalanul tájékoztatja a Vevőt.

Ha Szolgáltató a szerződés létrejöttétől számított 30 napon belül nem teljesít, úgy Vevő a teljesítésre írásban felszólíthatja a Szolgáltatót. Amennyiben a Szolgáltató a Vevő felszólításában foglalt és a körülményeknek megfelelő póthatáridőn belül nem teljesít, úgy a Vevő elállhat a szerződéstől.

A fent jelzett általános teljesítési határidőtől Szolgáltató a Vevő külön elektronikus értesítése mellett vagy a Webáruházban az adott terméknél feltüntetett megnövekedett szállítási időre vonatkozó jelzéssel eltérhet abban az esetben, ha ezt a termék beszerzésének nehézsége indokolja.

Ha a Szolgáltató a megrendelést azért nem teljesíti, mert az nem áll rendelkezésére, vagy beszerzése aránytalan nehézségbe ütközik / költséggel járna, úgy a Szolgáltató köteles erről a Vevőt haladéktalanul írásban tájékoztatni, valamint a Vevő által esetlegesen már megfizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb harminc napon belül visszatéríteni. Amennyiben a „Rendelhető” státusszal rendelkező termék nem beszerezhető, úgy a Szolgáltató nem fogadja el a Vevő ajánlatát és a szerződés nem jön létre.

 

6. Fizetési és szállítási módok

6.1. Fizetési lehetőségek

A Vevő az általa kiválasztott termék árának Szolgáltató részére történő megfizetésének módjáról belátása szerint dönthet, amelyet a Szolgáltató felé még a megrendelésének véglegesítését megelőzően a megrendelést összesítő oldal „FIZETÉS” paneljében szereplő rádiógomb megjelölésével jelezhet. A Vevő az alábbi fizetési módok közül választhat.

6.1.1. Előreutalás

A Vevő ezen fizetési mód kiválasztását követően a fizetésről szóló információkat a megrendelés véglegesítése, és a Szolgáltató által megküldött automatikus visszaigazoló elektronikus levelet követően fogja megkapni a Szolgáltató által kibocsátott díjbekérő alapján. Ezen díjbekérő tartalmazza a termék árát, a kiválasztott szállítási mód árát (amennyiben ilyen felmerül), és az utaláshoz szükséges banki adatokat (számlaszám, számlatulajdonos neve, számlavezető bank neve). Az utalásnál a Vevő a rendelésének könnyebb beazonosíthatósága érdekében köteles a közlemény rovatban feltüntetni a visszaigazoló e-mailben szereplő rendelés azonosítóját, valamint a nevét.

Fontos, hogy a Vevő az előreutalásos rendelés esetén a Szolgáltató által kiállított díjbekérő megérkezését megelőzően ne utaljon a Szolgáltató részére, mivel az adott kiválasztott termék ára az ÁSZF 3.2. pontjában részletezett okokból változhat.

6.1.2. Utánvét (készpénz/bankkártya)

Amennyiben a Vevő a megrendelés véglegesítését megelőzően ezen fizetési módot választja, úgy abban az esetben a Szolgáltatóval szerződött futárszolgálati partner kézbesítőjénél tehet eleget fizetési kötelezettségének. A Vevő ebben az esetben a Megrendelés Visszaigazolásban / Megrendelés Módosításban szereplő összeget köteles megfizetni, amely magának a terméknek / szolgáltatásnak az árából, illetve a választott szállítási mód árából tevődik össze.

6.1.3. Online fizetés bankkártyával

A Vevőnek lehetősége nyílik arra is, hogy az általa megvásárolni kívánt termék árát a megrendeléssel egyidejűleg kiegyenlítse az online bankkártyás fizetési mód kiválasztásával. Amennyiben a Vevő ellenőrizte a megrendelést összesítő oldalon szereplő adatokat, kiválasztotta a bankkártyás fizetési opciót, valamint megjelölte az általa kívánt szállítási módot is, úgy a „Megrendelés véglegesítése” gomb megnyomásával egy tájékoztató panel jelenik meg, amely tartalmazza a megrendelés azonosítóját, valamint a fizetendő bruttó végösszeget, azaz azt az összeget, amely az adatok helyes megadását és az összeg Szolgáltató általi jóváhagyását követően levonásra kerül a megadott kártyáról. Amennyiben a Vevő az adatokat rendben találja, úgy a „FIZETÉS INDÍTÁSA” gomb megnyomásával automatikusan átirányításra kerül a Szolgáltatóval szerződő online fizetést lehetővé tevő OTP SimplePay fizetési oldalára. Az ekkor megjelenő fizetői oldalon a Vevő első lépésben köteles kiválasztani, hogy mely típusú bankkártyával kívánja teljesíteni az összeget (Visa, VisaElectron, MasterCard, Maestro), majd köteles megadni a kártya adatait (kártyaszám, érvényesség, számlatulajdonos neve, kártya ellenőrző száma).

A kártya ellenőrző szám egy, a kártyakibocsátó által a bank / hitelkártyára nyomtatott szám. A VISA és a Mastercard esetében háromjegyű szám, amely a hitelkártya hátoldalán, az aláírás mezőben található. A VISA a kártya ellenőrző számot CVV2-nek (CardVerificationValue), a MasterCard CVC2-nek (CardVerificationCode) nevezi.

Amennyiben a Vevő megadta valamennyi szükséges kártyaadatát és leellenőrizte annak helyességét, úgy a „FIZETÉS” gombra kattintással indíthatja el a fizetési tranzakciót. Ezt követően a tranzakció azonosítása történik meg, és amennyiben a rendszer mindent rendben talál, úgy a Vevő visszaigazolást kap a fizetésről és visszairányítja a webáruházba.

Tekintettel arra a körülményre, hogy az adott kiválasztott termék ára az ÁSZF 3.2. pontjában részletezett okokból változhat, úgy a megadott kártya terhelése csak a Szolgáltató jóváhagyását követően történik meg, az ÁSZF 3.2.2. pontjában foglalt eljárás alapján.

6.2. Számlakiállítás

A Vevő a Webáruházban történő megrendelése, ezáltal annak előzményeként az ÁSZF elfogadása az elektronikus számlabefogadó beleegyezésnek minősül. Ennek következtében a Szolgáltató a Webáruházban történő valamennyi megrendelésről elektronikus számlát állít ki, majd megküld a Vevő részére. Az így kiállított elektronikus számla mindenben megfelel a vonatkozó jogszabályi követelményeknek (az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben, a számla és a nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint az elektronikus formában megőrzött számlák adóhatósági ellenőrzéséről szóló 23/2014. (VI. 30.) NGM rendeletben foglaltaknak), amelyet a Szolgáltató köteles elektronikus formában az adó megállapításához való jog elévülésének bekövetkezéséig megőrizni és tárolni, amely kötelezettségének teljesítése során a Szolgáltató maximálisan figyelembe veszi a digitális archiválás szabályairól szóló 114/2007. (XII. 29.) GKM rendelet (a továbbiakban: GKM rendelet) előírásait.

A Szolgáltató által így kiállított számla tartalmazza a számla keltét, a számla sorszámát, a Szolgáltató megnevezését, címét, adószámát, az értékesített termék megnevezését, mennyiségét, az adó alapját, az adó mértékét, az értékesített termék egységárát, illetve az adott termák adó nélküli egységárát.

6.3. A megrendelt áru átvétele / szállítási feltételek

A Vevő a Webáruházban kiválasztott termék(ek) kiszállítását aszerint választhatja meg, hogy a megrendelés összesítő oldalon milyen fizetési módot választott ki, mivel egy-egy fizetési mód esetében kizárólag egyetlen szállítási mód áll rendelkezésre az ÁSZF 6.1. pontjában részletezettek szerint. Ennek eredményeképpen a Vevő addig nem is választhat szállítási módot, amíg a fizetési módot meg nem jelölte. Eszerint a Vevőnek lehetősége van választani a GLS futárszolgálat, MPL futárszolgálat, illetve saját futáros kiszállítás között.

A GLS és MPL futárszolgálat, valamint a saját futáros kiszállítás esetében a szállítás költségei a Vevőt terhelik. Ezen költségek minden esetben az adott termék(ek) összértékéhez igazodnak, amelyek pontos összege az adott szállítási mód kiválasztását követően megállapításra kerülnek, így a Vevő még a megrendelés véglegesítése előtt tájékozódhat az áru kiszállításával őt terhelő többletkiadásokról.

A kiszállításban cégünk szerződött partnere a GLS futárszolgálat és az MPL futárszolgálat van segítségünkre. Belföldön 1-2 munkanapon belül, tehát  a szerződés létrejöttétől számítva amennyiben a Szolgáltatón kívül álló okból a GLS oldalán nem merül fel szállítási késedelem, (és amennyiben a termékből van elérhető mennyiség a Webáruház raktárkészletén) a Vevő 24-48 órán belül kézhez kaphatja a csomagot.

A Szolgáltatónak nem áll módjában olyan szállítási címre megrendelt terméket küldeni, ahová a GLS/MPL futárszolgálat nem szállít ki csomagot. Amennyiben ezen eset merülne fel, úgy a Szolgáltató erről a körülményről haladéktalanul írásban tájékoztatja a Vevőt.

A Szolgáltató semmilyen módon nem vállal felelősséget a Vevő által regisztráció során / megrendelésekor hibás szállítási és/vagy számlázási cím megadása következtében esetlegesen felmerülő és a Vevőt terhelő többletkiadások tekintetében.

Ha a Vevő fogyasztó, és a Szolgáltató vállalja a termék Vevőhöz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a Vevőre, amikor a Vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély azonban már a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a Vevőre, ha a fuvarozót a Vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem a Szolgáltató ajánlotta.

  • Amennyiben a Vevő szállítási módként a GLS futárszolgálat szolgáltatását választja, úgy tudomásul veszi, hogy az általa megrendelt szolgáltatásra a jelen ÁSZF mellett a GLS futárszolgálat ÁSZF-je is alkalmazandó, amely ezen a linken érhető el.
  • Amennyiben a Vevő szállítási módként az MPL futárszolgálat szolgáltatását választja, úgy tudomásul veszi, hogy az általa megrendelt szolgáltatásra a jelen ÁSZF mellett az MPL futárszolgálat ÁSZF-je is alkalmazandó, amely ezen a linken érhető el.

A fentiek értelmében a GLS / MPL kártérítési felelősséggel tartozik a küldemény elvesztése, megsemmisülése, teljes vagy részleges kára esetén az alábbiak szerint.

A csomag, csomagolás látható sérülése esetén futárszolgálat kiszolgáltatáskor tartalmi vizsgálatra ad lehetőséget a címzettnek, illetve ha az átvevő nem a címzett, akkor meghatalmazottjának, és annak eredményét a kárrendezés érdekében az átvevővel közösen felvett jegyzőkönyvben rögzíti.

Ennek megfelelően a címzett Vevő, illetve helyette meghatalmazottja köteles a küldeményt átvételkor a futár jelenlétében megvizsgálni és a küldemény külső csomagolásán észlelt nyilvánvaló, felismerhető károk esetén azt felbontani, majd a felismerhető hiányosságokról, vagy egyéb károkról a futárral közösen a sérülés jellegét, mértékét, feltehető okát, valamint a kár részletes leírását tartalmazó jegyzőkönyvet felvenni.

Amennyiben a küldemény kívülről sérülésmentesnek tűnik, úgy abban az esetben is a Vevő köteles az átvételt követő egy munkanapon belül a küldeményt felbontani, megvizsgálni, és bármilyen a szállítással összefüggésbe hozható sérülést legkésőbb az átvételt követő 1 munkanapon belül a Szolgáltató felé haladéktalanul bejelenteni.

 

7. A Vevő elállási joga

7.1 A Vevő 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni vagy felmondani a fentiek szerint megkötött szerződéstől. Az elállási határidő:

  • az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi;
  • több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi;
  • több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor amelyen a Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.
  • szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy nap elteltével jár le.

A fenti esetek nem érintik a Vevő azon jogát, hogy az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

A Vevőt nem illeti meg az elállási/felmondási jog

a) abban az esetben, ha nem minősül fogyasztónak a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1.§ 3. pontja szerint, amelynek értelmében fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy;

b) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Vevő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Vevő tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

c) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

Az általános 14 napos elállás/felmondási jog lehetősége élő növényekre nem vonatkozik. Vásárlástól való elállásra, visszaküldésre nincs lehetőség. (17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet 5c pontja)

Ha a Vevő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán) vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre:

Emily Plant Kft.
7900 Szigetvár, Horizont út 24.
info@emilygarden.hu
+36 30 529 2800

7.2. A Webshop Rendelet 29. § (1) bekezdés a) alpontja értelmében a Vevő nem gyakorolhatja az ÁSZF 7.1. szerinti felmondási jogát a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Vevő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Vevő tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.

Az elállás joghatásai

Ha a Vevő eláll ettől a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az a Vevő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Vevő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Vevő a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.
A visszatérítést a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Vevő nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

A Vevő köteles a Szolgáltató számára a terméket eredeti csomagolásával együtt (nem szakadt, nem ázott csomagolás, normál felbontással járó sérülés elfogadott), valamennyi tartozékával együtt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt a Vevő elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vevő viseli. Amennyiben a terméket a szerződés megkötésekor a Vevő otthonába fuvarozták és a termék jellegéből adódóan postai küldeményként nem adható fel, abban az esetben a terméket a Szolgáltató saját költségén maga fuvarozza vissza.

A Vevő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

   

8. Panaszkezelés

A Webáruházban megrendelt és átvett termékekkel kapcsolatosan esetlegesen felmerült bármely panaszát a Vevő megteheti telefonon, illetve elektronikus formában a Szolgáltató 1. pontban felsorolt ügyfélszolgálati elérhetőségei valamelyikén.

8.1. A Békéltető Testülethez fordulás joga

A Szolgáltató és Vevő vitás ügyeiket békés úton, elsősorban megegyezéssel próbálják rendezni a 7. pontban megjelölt panaszkezelési módok valamely formájában.

Amennyiben a Vevő ilyen módon benyújtott panaszát a Szolgáltató nem orvosolja, és így az a tárgyalások során nem rendeződik, úgy a fogyasztónak minősülő Vevő jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni és kezdeményezni a Testület eljárását.

http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

Választása szerint a Vevő fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testülethez is, mely az alábbi címen érhető el.

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Központi telefonszám: +36 1 488 2131
Fax: +36 1 488 2186

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani, amelynek tartalmaznia kell:

a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c) – ha a fogyasztó az illetékességet a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 20. § (3) bekezdésére kívánja alapítani – a 20. § (1) és (2) bekezdése szerint illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését;
d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e) a fogyasztó nyilatkozatát a 27. §-ban előírt feltétel teljesítéséről, azaz, hogy megpróbálta a vállalkozással békés úton rendezni a jogvitát;
f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
g) a testület döntésére irányuló indítványt,
h) a fogyasztó aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot a 27. §-ban előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

8.2. Egyéb vitarendezési módok

Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül:

Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják az online vitarendezési platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.

Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül.

Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

A Vevő választása szerint jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint, valamint kezdeményezheti a Fogyasztóvédelmi Hatóság eljárását, amennyiben fogyasztói jogainak megsértését tapasztalja.

A bírósági, valamint fogyasztóvédelmi eljárásról az alábbi linkeken tájékozódhat:

http://fogyasztovedelem.kormany.hu/

http://birosag.hu/

 

2025. január 13.